Monday, July 2, 2012

i loveeee sem 4!!

assalam syg cium kaki tangan kepada semua penjengah blog gue. hew hew. rasanya dah terlalu lah lama nda ber blog (tetiba speaking sabah). mungkin sbb bz sgt kot (bz lah SANGAT!). tp sbnarnya mmg sem lepas boleh dikatakan one of the most hectic sem! mmg dgn assignment belambak2. yg plg tak tahan uh sebab banyak lecturer bagi last minute punya assignment. dah lah aku ni last minute punya orang! alamatnya bertambah-tambahlah last minute aku menghantar those assignments #oopsss! diam2 je. hehe. 

disebabkan ini aku mengambil keputusan utk kurangkan online dan tumpukan kpd final exam (yeke?iyekan jela eh hehe). tp betapa gila lah menjawab final dulu. cuba bygkan betapa last minutenya aku sampai lab report tertangguh sbyk 5 lab kot! ya Allah aku pun tak tau la sampai bila aku perangai camni. haha. teruk betul -.- (aku akan cuba berubah. diam kpd sesapa yg mgkin gelak bila aku ckp cmni!)

btw, biarlah aku mneruskan penceritaan aku tntg ke'hectic' an hidup aku semasa final. yg pasal lab report (food microbiology lab only) tu sbnrnya pd mulanya kami semua hantar amat tepat pada waktunya. tetapi disebabkan ke 'flexibility' an mr tin a.k.a our demonstrator, beliau telah mengeluarkan statement bhw beliau tidak lah kisah mau hantar bila asalkan hantar. week 14 pun okay. apa lagi giggle2 lah aku kt blkg ngn muka troll ckit. hewhew. dah memang dasar pemalas nak buat report kan -.-. kemudian disebabkan thp kemalasan yg mmg tahap dewa muruga (eh?), aku telah menangguhkan begitu banyak report sehinggalah bila nak dihantar telah clash dgn assignment2 lain spt assignment dr madi yg terlebih mukasurat dr yg sepatutnya. jadi ternyata benda ini membuatkan aku tersangat2 lah stresss sbb aku memang diketahui oleh rakan2 yg ku cintaik suma, bahawasanya aku ni bkn lah jenis yg senang stres. (kuat gelak je memanjang. astajaaaa!). jadi moralnya: padan dengan muka aku yg comel ni (eh?) sbb suka sgt bertangguh. tp pape pun aku sentiasa memastikan hasil kerja aku terbaikkk okayyyy!!!
akhirnya aku dan echah bertungkus lumus membuat kerja last minute (oopss sori echah! nama mu terlibat di sini) and ditambah2 dgn nak study nya pada waktu study week yg hok alohh 2 3 hari jewww?? mmg mcm HELL la kan. aku mcm nak menangis time tu. aku sgt sgt lah stres thp cipanzi. siap ckp tak nak buat dah last minute (macam satu penipuan thadap diri seniri plak. hewhew).  tp tak kisah lah kan. akhirnya kami siap buat tp hantar plg lambat kot. hahaha. mamposlah kisah apa janji hantar. bak kata pujangga, "better late than never" (yana, 2012). plus, credits to hisham shuhaimi a.k.a abe and also blogger bercinta dgn dinding, eh silap! bercakap dgn dinding. ehehe. beliau (bagilah pgkt mcm tinggi sikit) tlah menyudikan dirinya meminjamkan motornya yg share dgn ayie purple utk dinaiki oleh aku dan echah tanpa segan silunya. (hew  hew). love you abe! (dgn muka eww eww). 

pulak tu, time aku hantar itu ada lah minggu yg tersangat lah bz sbb nak study 2 subjek tough yg mmg tough gila babeng angry bird hijau tu. and boleh dikatakan aku dan echah yg telah menjadi roomate tiba2 stlh belajar di bilik beliau selama 2 minggu (or lebih kot) telah menjadi gila di minggu itu disebabkan subjek food mocrobiology and sweet subject of operation unit. budak2 coarse aku memang sukaaaaa sangattt dua2 subjek ni sbb ianya sgt lah memerah otak. pfftt -.- dan yg plg best of the bestest is kedua2 subjek ini adalah pd hari yang sama! pagi petang kot babe. mmg rasa nak muntah gila study subjek ni. mmg aku dah tak larat nak maki jgk la lps jwb soklan sbb sememangnya selain menggoreng tanpa minyak dgn penuh yakin, aku telah memaki hamun dgn jayanya dlm paper tersebut. tapi harapnya ada jgk point yg aku goreng tu sedappp bg lecturer yg menandanya. mungkin ada yg aku goreng trlebih rasa masam or masin or tawaq hebiaq (okay, apa yang aku mengarut ni? kembali ke jalan benar yana -.-). argghhhh persetankan! janji aku dah jawab. tp sebenarnya takot jgk la result akan datang ni. Y.Y Sesungguhnya Allah je la yg dpt bg miracle tu~~

and yg plg sakit hati is, subjek PPIB iaitu bhs arab yg selalunya lah akan berada di awal minggu exam ( selalu 1st week), telah menjadi rasmi berada di minggu ke-3 exam (masa ni pun rasa perasaan WTH?? cmtu lahh. aku bet coarsemate aku pun cmtu gk. jgn nak membongak! hew hew).jd kami sebenarnya agak lah memboikot kenapa PPIB begitu di belakang minggu (i mean minggu ke-3) sdgkn jika awal kami pasti boleh merdeka dan bersuka ria! but what to do, terima and pasqah jelahhh. wuuu. 


tp lama kelamaan terasa cpt jugakla. mungkin sbb sexcited sangat nk balik kannn~~ \(^^)/ balik pun ak balik dgn si echahh yg comot. wee. tp yg sedihnya sampai kesut aku tak dapat tgk wayang dgn jacob a.k.a low beam sbb dia busy sangat hantar org pergi airport. nak buat cmna cari nafkah hidup kan. huu. btw kisah cinta ku tergantung di situ (tetiba masuk cerita lain plak). err. cerita cinta boleh cerita kemudian kot yana -.- err baiklah. mungkin sampai di sini saja aku mengomel di sini. nanti kalau rajin akan ku tulis tinta yg lain utk kalian tatap (ayat ala a. samad said plak). okay pai pai ^^



 




 

No comments:

Post a Comment